Köpvillkor

Försäljningsvillkor
Lagd order hos profish.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på profish.se är inklusive moms. För att handla på profish.se måste du vara 18 år.
Vi levererar i dagsläget till Sverige, Finland och Danmark.

Fraktkostnad och leveranssätt
Vid leveranser samarbetar vi med PostNord och DHL. Vi kan normalt skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar vilket innebär att du som kund borde få det du beställt inom 2-5 arbetsdagar. Om leveransen mot förmodan skulle ta längre tid kommer vi meddela dig.

Din fraktkostnad framgår alltid i kassan innan du slutför ditt köp.

Fraktkostnader inom Sverige: 59 kr
Vi skickar alltid våra paket med Posten vilket innebär att du med automatik får ett kollinummer och kan följa ditt paket.

Alltid fraktfritt vid köp över 499 kr. Observera att detta endast avser frakter inom Sverige.

Fraktkostnader till Finland och Danmark: 99 kr
vi skickar alltid våra Finska paket med DHL vilket innebär att du med automatik får ett kollinummer och kan följa ditt paket.

Vår leveranstid är normalt 2-5 arbetsdagar, men kan blir något längre om vi behöver beställa produkter från våra leverantörer. I förekommande fall informerar vi alltid om detta.

Priser och produktbilder
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Profish Nordic AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Profish Nordic AB rätten att korrigera detta i efterhand. Vi kommer i så fall informera om ändring och ge kunden rätt att annullera eller ändra sin order utan kostnad. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga order.

Orderbekräftelse på din lagda order
Det är viktigt att du har fyllt i din korrekta e-postadress eftersom att det är dit vi skickar en orderbekräftelse direkt efter köp (kolla gärna er skräppost). Om du mot förmodan inte skulle få en bekräftelse kan du kontakta oss på 0770-820 150 (+46-770-820 150) för att förvissa dig om att orden verkligen kommit fram.

Betalningsalternativ
Vi erbjuder våra kunder olika betalningsalternativ via Klarna Checkout, med kortbetalning, faktura eller delbetalning. Du kan också betala till vårt SWISH-konto nr 123 467 4172.

Klarna Checkout
Hos Profish Nordic AB så använder vi oss av Klarna Checkout för privatkunder.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom kortbetalning eller direktbetalning via bank. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Bytes- och ångerrätt
Som kund har du rätt att returnera korrekta leveranser inom 30 dagar. En förutsättning är att produkten returneras i obruten originalförpackning, att den är helt oanvänd och i oskadat skick, att alla märklappar, klistermärken och liknande finns kvar.

När ni ska returnera en vara så måste ni ta kontakt med oss per telefon eller mail innan detta sker. Du som kund betalar själv kostnaden för returer om det inte gäller en reklamation.

Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila på kundservice@profish.se eller ringa på 0770-820 150. Vi behöver följande information:
• Ordernummer (står på fakturan)
• Ditt namn och kontaktuppgifter
• Antal och namn på de produkter som önskas returneras
Profish Nordic AB ska bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för kostnad för returen och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.

OBS! Det returnerade paketet skall skickas som företagspaket.

Reklamation
Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt för att hjälpa dig lösa problemet. Skicka ett mail till kundeservice@profish.se eller ring 0770-820 150 och beskriv felet.

Garanti
Vi på profish.se (Profish Nordic AB) tillämpar och följer konsumentköplagen. Det innebär att alla varor som säljs via oss har minst ett års produktgaranti. På många produkter är det två år som gäller. Alla Ambassadeurrullar från ABU Garcia som köpts hos oss har 10 års garanti, och alla Shimanorullar som köpts hos oss har 5 års garanti. Alla Maxelrullar har 5 års garanti. Spön från Eastfield Lures har 2 års garanti.

Falska beställningar
Vi polisanmäler alla falska beställningar och beställningar gjorda med stulna kortnummer.

Transportskador
Om varan är skadad eller saknas skall detta anmälas till anmälas omgående till speditören (PostNord eller DHL) och till kundservice@profish.se senast inom 5 dagar.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten svarar vi för att ny leverans sker utan extra debitering. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador. OBS! Ser du att kartongen är skadad vid leveranstillfället så ska du anmäla det direkt till distributören vid mottagandet av varan. Upptäcker du skadan när du packar upp din vara så måste du anmäla det till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av varan.

Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitalt material etc tillhör Profish Nordic AB eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Orders outside Sweden, Finland and Denmark.
We do not ship any goods to countries outside of the Nordic region at this point.

Cookies
Profish.se innehåller cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Det finns två kategorier av cookies. Den ena kategorin sparar en fil permanent på din dator. Den andra kategorin av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar, skickas den här cookien mellan din dator och servern för att koppla information, som exempelvis vilket login-namn du använder. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Genom att ställa in webbläsaren kan du undvika att ta emot cookies. Detta kan dock göra att sajten inte fungerar på ett fullgott sätt. Hur du stänger av cookies beror på vilken webbläsare du använder. Läs under ”Hjälp” eller motsvarande meny i din webbläsare för instruktioner.

Personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss hanteras med stor respekt för våra kunder. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen (PUL), SFS 1998:204 som bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU. Vi lämnar inte ut eller säljer vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och fullfölja vår leverans samt för att kunna kommunicera med dig på de sätt du godkänt, t ex med nyhetsbrev och riktade erbjudanden.

Force Majeure
Profish Nordic AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar dem på www.arn.se.