FAQ

Inledningsvis så vill vi börja med att skriva att vi alltid sätter dig som kund främst. Vi ska vara lätta att ha och göra med och vi vet att vår framgång bygger på att du blir nöjd. Vi vill alltid försöka att göra det där ”lilla extra” och tar alltid kontakt med våra kunder om det skulle vara något. Vi vill gärna tipsa om andra alternativa produkter och berättar om nyheter etc. som kanske kan vara bättre än den produkt du beställt. Vi vill helt enkelt att du ska vara mer än nöjd – för är du nöjd så återkommer du till oss.

Vår ambition är att hela vårt sortiment ska kännetecknas av hög kvalitet – oavsett prisläge. Och att du som kund alltid ska känna att du får mycket god valuta och maximal fiskeglädje för dina pengar.

Vanliga frågor:

Är det säkert/tryggt att handla via er webshop?
Ja. Vi har sett till att ha alla de säkerheter som krävs för att bedriva e-handel.

Vi erbjuder våra kunder olika betalningsalternativ via Klarna Checkout, med kortbetalning, faktura eller delbetalning.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?
Finns det du beställt i lager så har vi som målsättning att alltid skicka ditt paket senast nästkommande dag. Normalt har du då ditt paket nästföljande vardag. Skickar vi ditt paket som ”postpaket” så kan du följa det genom det kollinummer som skickas till dig när vi satt ordern som ”skickad” i vårt system. Brev går dock inte att spåra då brev saknar kollinummer (postens regler). Vi har sedan start en snittleveranstid på 3 dagar, ibland går det snabbare och ibland tar det någon dag extra.

Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden inom Sverige är 59 kr.
Vid köp över 499 kr skickar vi dina varor fraktfritt (inom Sverige).

Till Finland och Danmark kostar frakten 99 kr.

Det framgår även tydligt i kassan innan du lägger din order hur stor fraktkostnaden blir.

Finns alla varor för omgående leverans? 
Vi har för avsikt att ha allt som finns på webben hemma men produkter tar ibland slut så vi kan tyvärr inte garantera att allt finns i lager. Vi tar dock ALLTID kontakt med dig över telefon eller mail om något skulle vara slut, där erbjuder vi likande varor eller frågar om det är OK att vänta tills vi fått hem prylarna igen alternativt om vi ska stryka produkten från din order. Vi mycket bra kontakt med våra leverantörer och får normalt hem det vi beställer inom 1-4 dagar.

Kan man själv hämta varorna man beställt? 
Ja det går bra. Vårt lager ligger tillsammans med vår butik på Prästkragens väg 15 i Saltsjö-Boo.

Varför går inte mitt kortköp igenom? Vad är Verified by Visa/Mastercard? 
Normalt beror det på att du inte anslutit ditt VISA/MASTERCARD till ”Verified by Visa/Mastercard”. För att lösa detta loggar du in på din internetbank och följ instruktionerna där. Alternativt ringer din banks kundservice så får du hjälp där. Detta är en engångsprocess och när du väl fixat detta (vilket är enkelt) så kan du sedan alltid handla på nätet.

Verified by Visa/Mastercard ger dig som betalar med kort över nätet trygghet och ökar säkerheten för att undvika kortbedrägerier.

Kan jag beställa från utlandet?
Vi skickar i dagsläget till Sverige, Danmark, Norge och Finland (förutom till Åland p.g.a. momsen).

Kan jag ångra mitt köp? Kan jag byta till något annat om jag skulle ångra mig? 
Vi på Profish vill att ni ska vara nöjda med det ni köper hos oss och tillämpar 30 dagars bytesrätt vid köp genom oss. Varor som köpts av oss på Profish där kunden vill byta måste vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället. Kontakta oss alltid först genom att skicka ett mail till kundservice@profish.se innan returen görs.

Vid byten står kunden för returfrakten till oss samt för frakten av den nya varan. Kontakta oss alltid innan retur, antingen via mail eller telefon.

Övriga frågor? 
Skicka ett mail till oss på kundservice@profish.se så svarar vi inom 24 timmar.